Home | retail | Bol.com meest geliefde winkel van Nederland

Bol.com meest geliefde winkel van Nederland

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 14/02/2017 om 13:03

Bol.com winkel

Bol.com blijkt het meest geliefd onder de Nederlandse consument. 27% van de 1.900 respondenten gaf in het valentijnsonderzoek van Q&A Research & Consultancy aan het meest van deze webwinkel te houden. Het aanbod en de snelle levering zorgen ervoor dat het hart van menig consument sneller gaat kloppen. Met name mannen, tussen de 30 en 44 jaar, shoppen graag bij bol.com. Deze doelgroep geeft over het algemeen de voorkeur aan het winkelen bij pure players als bol.com. Elektronicazaken als Coolblue en Media Markt horen ook in het lijstje met favoriete winkels van mannen thuis.

54% van de Nederlandse consumenten shopt daarentegen liever bij retailers met fysieke vestigingen. Vooral vrouwen doen dit graag. Naast bol.com houden vrouwen ook van winkels als H&M, HEMA en Action. 13% van de Nederlandse consumenten geeft aan niet van retailers te houden.

Bol.com en andere pure players lijken ook in het voordeel te zijn wanneer het om valentijn gaat. Ten opzichte van 2016 besteden meer mensen aandacht aan deze dag. Vooral mannen, de grootste liefhebbers van bol.com, zeggen ‘iets’ met valentijn te doen. Ondanks dat de meeste valentijnscadeaus bij een zelfstandige winkelier worden gekocht, stijgt het aantal online aankopen. Een kaartje, etentje of iets lekkers als bonbons of een fles wijn zijn populaire cadeaus. Hoewel een kaartje voor valentijn het meest gewenst is, wordt deze in 2017 minder vaak gekocht.

Tussen mannen en vrouwen zit een groot verschil in wat ze doen aan valentijn. Waar 32% van de vrouwen aangeeft een kaartje te sturen, is dit onder mannen slechts 12%. 61% van de mannen geeft aan een cadeau of bloemetje te kopen met Valentijnsdag. Onder vrouwen is dit aandeel fors lager, namelijk 43%.

Met het online onderzoek onder 1.900 respondenten wordt achterhaald welke retailer het meest geliefd is onder de Nederlandse consument. Het onderzoek heeft plaatsgevonden in week 3 en 4 van 2017. Het jaarlijkse valentijnsonderzoek is in week 6 uitgevoerd onder ruim 1.300 respondenten.

 

 

Tags

Q&A Research & ConsultancyQ&A Research & Consultancy H&MH&M ActionAction Media MarktMedia Markt CoolBlueCoolBlue bol.combol.com HEMAHEMA

Comments

Kenmerken

Bol blijft meest geliefde winkel volgens Q &A. Coolblue en Zalando maken plaats voor Action en Media Markt. Albert Heijn en HEMA ook in top vijf.

Bol is nog steeds de meest geliefde winkel vanwege aanbod en snelle levering

Bol is nog steeds de meest geliefde winkel vanwege aanbod en snelle levering0 ?php the_title() ?>584 dagen geleden
Valentijnsactivatie is volgens Bol digital first: 'We hebben er bewust voor gekozen om Facebook en Instagram centraal te stellen om doelgroep te bereiken.'

Bol spoort de twijfelaars nog even aan voor Valentijnsdag

Bol spoort de twijfelaars nog even aan voor Valentijnsdag0 ?php the_title() ?>584 dagen geleden
Vorig jaar vierde één op de drie Nederlanders op 14 februari Valentijnsdag. En er wordt steeds meer uitgegeven aan de Dag des Liefde. In 2013 lag het gemiddelde rond de 46 euro, terwijl dat in 2017 55 euro was. Millennials – mensen die geboren zijn tussen 1980 en 2000 – zijn het meest bezig met Valentijn (40%). Dit blijkt uit de trends van de jaarlijkse feestdagenmonitor van Motivaction onder 1.500 Nederlanders, uitgevoerd sinds 2013.

De liefde kost steeds meer

De liefde kost steeds meer0 ?php the_title() ?>584 dagen geleden
bol.com huub vermeulen daniel ropers

Huub Vermeulen benoemd tot nieuwe algemeen directeur bol.com

Huub Vermeulen benoemd tot nieuwe algemeen directeur bol.com0 ?php the_title() ?>815 dagen geleden
bol.com kobo ebook abbonemnet

Ebook-abonnement Kobo Plus zorgt voor groei in lezen

Ebook-abonnement Kobo Plus zorgt voor groei in lezen0 ?php the_title() ?>820 dagen geleden
PwC retail online shoppen

Nederlanders shoppen liever in winkelstraat dan online

Nederlanders shoppen liever in winkelstraat dan online0 ?php the_title() ?>851 dagen geleden
Q&A Moederdag

Aandacht voor Moederdag lijkt wat te verslappen

Aandacht voor Moederdag lijkt wat te verslappen0 ?php the_title() ?>862 dagen geleden
Dick Boer, directeur van Ahold Delhaize

Ahold Delhaize ziet online verkopen stijgen

Ahold Delhaize ziet online verkopen stijgen0 ?php the_title() ?>863 dagen geleden
KdG retail supermarkt

De supermarkt van de toekomst volgens studenten

De supermarkt van de toekomst volgens studenten0 ?php the_title() ?>871 dagen geleden
Bol.com introduceert een auto: De Winkelwagen

Bol.com gaat auto’s verkopen: De Winkelwagen

Bol.com gaat auto’s verkopen: De Winkelwagen0 ?php the_title() ?>872 dagen geleden
Bol.com introduceert bezorgoptie ‘Select’

Bol.com introduceert bezorgabonnement

Bol.com introduceert bezorgabonnement0 ?php the_title() ?>883 dagen geleden
BearingPoint Opiness D-Reizen Novio Research Volvo Coolblue HEMA Simyo Volvo mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Ook D-reizen, Simyo, Coolblue, HEMA, XS4ALL en KLM wonnen Customer Centric DNA Award

Volvo is meest klantgerichte bedrijf van Nederland

Volvo is meest klantgerichte bedrijf van Nederland0 ?php the_title() ?>890 dagen geleden
Ondanks een ongekende omzetstijging en imagoherstel is de saneringsronde in de retailsector nog lang niet afgelopen. Een flinke groep ketens zal de concurrentiestrijd verliezen door gebrek aan onderscheid.

Retailmerken verliezen concurrentiestrijd door gebrek aan onderscheid

Retailmerken verliezen concurrentiestrijd door gebrek aan onderscheid0 ?php the_title() ?>894 dagen geleden
Bol.com voor derde jaar op rij sterkste retailmerk van Nederland

Bol.com voor derde jaar op rij sterkste retailmerk van Nederland

Bol.com voor derde jaar op rij sterkste retailmerk van Nederland0 ?php the_title() ?>897 dagen geleden
draadjesvlees, Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark, Pieter Zwart van CoolBlue winnen Dutch Marketing Awards 2017

Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark winnen Dutch Marketing Awards

Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark winnen Dutch Marketing Awards0 ?php the_title() ?>904 dagen geleden
Bolbillie

Bol.com opent bèta-website beta.bol.com om ideeën te testen

Bol.com opent bèta-website beta.bol.com om ideeën te testen0 ?php the_title() ?>918 dagen geleden
Pieter Zwart oprichter van coolblue die een pakketje doorgeeft van coolblue

Coolblue verwacht omzet van 1,2 miljard in 2017

Coolblue verwacht omzet van 1,2 miljard in 20170 ?php the_title() ?>933 dagen geleden
Bus

Voor een tientje per maand onbeperkt lezen bij Bol.com

Voor een tientje per maand onbeperkt lezen bij Bol.com0 ?php the_title() ?>940 dagen geleden
Collectief winkelverbod

Collectief winkelverbod helpt winkeliers

Collectief winkelverbod helpt winkeliers0 ?php the_title() ?>947 dagen geleden
Bol.com augmented reality

Bol.com experimenteert met augmented reality

Bol.com experimenteert met augmented reality0 ?php the_title() ?>953 dagen geleden
Bol.com pakket

Geef jezelf voor Valentijnsdag cadeau via Bol.com

Geef jezelf voor Valentijnsdag cadeau via Bol.com0 ?php the_title() ?>955 dagen geleden
HEMA restaurant Rotterdam

HEMA heeft al meer dan een miljoen klantenpassen uitgedeeld

HEMA heeft al meer dan een miljoen klantenpassen uitgedeeld0 ?php the_title() ?>961 dagen geleden
H&M conscious

H&M roept op tot hergebruik

H&M roept op tot hergebruik0 ?php the_title() ?>967 dagen geleden
Pakketje van Coolblue

Coolblue gaat samenwerking aan met mediabureau ZIGT

Coolblue gaat samenwerking aan met mediabureau ZIGT0 ?php the_title() ?>968 dagen geleden
Coolblue magazijn

Cosmeticamerk Rituals, Royal Reesink NV en Coolblue creëren meeste banen

Cosmeticamerk Rituals, Royal Reesink NV en Coolblue creëren meeste banen0 ?php the_title() ?>969 dagen geleden
Mediamarkt btw

Media Markt bevriest BTW voor de twaalfde keer

Media Markt bevriest BTW voor de twaalfde keer0 ?php the_title() ?>970 dagen geleden
HEMA winkellogo

HEMA gaat alle winkels in Benelux inrichten volgens internationale winkelformule

HEMA gaat alle winkels in Benelux inrichten volgens internationale winkelformule0 ?php the_title() ?>973 dagen geleden
HEMA klantenpas

Meer HEMA met loyaliteitsprogramma voor miljoenen klanten

Meer HEMA met loyaliteitsprogramma voor miljoenen klanten0 ?php the_title() ?>985 dagen geleden
Icecat beurs

Icecat neemt ecommerce-integrator Iceshop over

Icecat neemt ecommerce-integrator Iceshop over0 ?php the_title() ?>997 dagen geleden
Mediamarkt kassa's

Veel Virtual Reality onder de kerstboom volgens Media Markt

Veel Virtual Reality onder de kerstboom volgens Media Markt0 ?php the_title() ?>1003 dagen geleden
Bol.com cadeautjes

Bol.com verwerkt een half miljoen cadeautjes

Bol.com verwerkt een half miljoen cadeautjes0 ?php the_title() ?>1004 dagen geleden
Bol pakketten magazijn

Bol.com verwacht 50% meer bestellingen richting kerst

Bol.com verwacht 50% meer bestellingen richting kerst0 ?php the_title() ?>1009 dagen geleden
Retailer of the year Action

Action communiceert hoge prijs na winst Retailer of the Year

Action communiceert hoge prijs na winst Retailer of the Year0 ?php the_title() ?>1016 dagen geleden
Bol.com Magazijn pakketjes

Bol.com op weg naar omzet van 1 miljard euro

Bol.com op weg naar omzet van 1 miljard euro0 ?php the_title() ?>1024 dagen geleden
HEMA logo op winkel

HEMA test nieuwe winkelformule in België

HEMA test nieuwe winkelformule in België0 ?php the_title() ?>1025 dagen geleden
Media Markt personeel bij de kassa

Media Markt vertaalt voordelen van online winkelen naar winkelvloer

Media Markt vertaalt voordelen van online winkelen naar winkelvloer0 ?php the_title() ?>1032 dagen geleden
Een logo van de HEMA bij het gebouw

Hema biedt nu ook Beaujolais Primeur

Hema biedt nu ook Beaujolais Primeur0 ?php the_title() ?>1038 dagen geleden
Action beste winkelketen van Nederland

Action voor derde keer verkozen tot Beste Winkelketen van Nederland

Action voor derde keer verkozen tot Beste Winkelketen van Nederland0 ?php the_title() ?>1058 dagen geleden
Gekkenhuis bij Media Markt

Media Markt pakt weer uit tijdens Gekkenhuis

Media Markt pakt weer uit tijdens Gekkenhuis0 ?php the_title() ?>1060 dagen geleden
Media Markt

Media Markt zoekt oplossing voor de ultieme customer experience

Media Markt zoekt oplossing voor de ultieme customer experience0 ?php the_title() ?>1068 dagen geleden
Kenzo kleding

Aftellen naar ultieme marketingactie van kledinggigant H & M

Aftellen naar ultieme marketingactie van kledinggigant H & M0 ?php the_title() ?>1073 dagen geleden
Kerst bij Coolblue

Coolblue plaatst kerstboom op Stationsplein tegenover hoofdkantoor in Rotterdam

Coolblue plaatst kerstboom op Stationsplein tegenover hoofdkantoor in Rotterdam0 ?php the_title() ?>1075 dagen geleden
Pieter Zwart CoolBlue

Twee keer feestpakket voor CoolBlue

Twee keer feestpakket voor CoolBlue0 ?php the_title() ?>1078 dagen geleden
HEMA gevel regen actie

Hema laat het regenen in tramhalte

Hema laat het regenen in tramhalte0 ?php the_title() ?>1097 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!