Home | retail | Alvast een digitaal plekje voor de huldiging van Feyenoord op de Coolsingel

Alvast een digitaal plekje voor de huldiging van Feyenoord op de Coolsingel

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 26/04/2017 om 16:40

ClaimdeCoolsingel Feyenoord Kampioen

Feyenoord is zo goed als zeker de terechte kampioen. In Rotterdam kijken ze nu al uit naar de huldiging. Het Dordtse KeyMen maakt het mogelijk om alvast digitaal een plekje op de Coolsingel voor het Stadhuis te reserveren. Op claimdecoolsingel kunnen supporters een virtuele plek claimen en deze vervolgens delen via Facebook en Twitter. De techniek is gebaseerd op een interactieve Google-weergave van de Coolsingel. In totaal zijn 80.000 digitale plaatsen te reserveren voor het bordes. Een groot deel is al bezet.

”Door de koppeling met Facebook is het eenvoudig en snel om een plek te reserveren en die te delen met je vrienden. Dit genereert een vrij sterk viraal effect. Wat dat betreft hadden we wel verwacht dat als het eenmaal een beetje loopt, het vrij snel kan gaan,” zegt Gerben van Diggelen van KeyMen.

Bij KeyMen zien ze de site als een leuk impulsief project. ”Er is op kantoor een gezonde rivaliteit tussen Feyenoord en Ajax supporters. Toen Feyenoord een tijdje terug een behoorlijke voorsprong had op Ajax werd er gezegd: “We kunnen de Coolsingel wel alvast reserveren, want die voorsprong raken we niet meer kwijt.” Het idee van alvast een plek reserveren is er daarna gekomen.”

Bij het bedrijf maken ze sites en webapplicaties en ze hebben de techniek achter Claim de Coolsingel al vaker gebruikt. ”We hebben voor een aantal klanten eerder kaart-oplossingen ontwikkeld. Zoals Hollandtoer (met gekoppelde sites als Amsterdamtoer en Rotterdamtoer) en zoekfuncties zoals voor EFTWe maken hier gebruik van de techniek van Google, namelijk de Google Maps API.”

Het spontane project zorgt inmiddels voor flink wat aandacht. ”Het is een goed visitekaartje. En niet alleen richting potentiële klanten, maar ook naar talent dat het leuk vindt om bij ons te werken. Het is namelijk op dit moment moeilijk om goed geschoolde ICT medewerkers te vinden. We hebben ervaring met het maken van kaartoplossingen. Verder is het ook een uitdaging om de technologie zo te maken dat de site bestand is tegen grote aantallen bezoekers. Met Claim de Coolsingel hebben we aangetoond dat we dat kunnen”

”Het is ook leuk om met een geringe investering in promotie een groot bereik te realiseren. Ik zie ook toepassingsmogelijkheden voor andere events zoals festivals, concerten of sportwedstrijden. Hier kan de online voorpret een bijdrage zijn aan de promotie en naamsbekendheid van een event.”

Tags

KeymenKeymen Google MapsGoogle Maps HollandtoerHollandtoer ClaimdeCoolsingelClaimdeCoolsingel AmsterdamtoerAmsterdamtoer RotterdamtoerRotterdamtoer EFTEFT Gerben van DiggelenGerben van Diggelen CoolsingelCoolsingel FeyenoordFeyenoord AjaxAjax

Comments

Kenmerken

Moneyou organiseert Future Festival Bootcamp met DGTL, ACE en Info Support

Moneyou organiseert Future Festival Bootcamp met DGTL, ACE en Info Support0 ?php the_title() ?>576 dagen geleden
Opel is geen hoofdsponsor meer van Feyenoord maar heeft als mobiliteitspartner nog steeds hart voor de Rotterdamse club. De Rotterdamse kampioen heeft zo'n drie miljoen supporters in Nederland. Maar waar komt de clubliefde vandaan? Vaak kunnen supporters dat niet uitleggen. ''Dat zit van binnen. Het zit in je bloed, in je DNA,'' zijn veelgehoorde antwoorden op die vraag. Presentator en Feyenoord-supporter Sander de Kramer zoekt uit of het Feyenoord-gen écht bestaat en neemt de proef op de som bij 168 supporters, in Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek. Dankzij dit initiatief van Opel is Feyenoord de eerste voetbalclub ter wereld die grootschalig DNA-onderzoek gaat doen onder de eigen supporters. Het Rotterdamse Omnigen voert het onderzoek uit.

Feyenoord en Opel gaan eerste grootschalig DNA-onderzoek doen onder eigen supporters

Feyenoord en Opel gaan eerste grootschalig DNA-onderzoek doen onder eigen supporters0 ?php the_title() ?>640 dagen geleden
Voetbalclub Feyenoord wint omdat landskampioenschap Rotterdam op positieve manier op de kaart zette. Freestyle voetballer Soufiane Touzani is aanstormend talent.

Feyenoord en Soufiane Touzani onderscheiden bij Marketing Award Rotterdam 2017

Feyenoord en Soufiane Touzani onderscheiden bij Marketing Award Rotterdam 20170 ?php the_title() ?>648 dagen geleden
De Bosatlas van het Nederlandse voetbal brengt deze volkssport breed in kaart. Met thema’s als de amateurs en de profs, voetbal en de maatschappij, en de rol van de commercie. De atlas is tot stand gekomen in samenwerking met de Eredivisie CV, Coöperatie Eerste Divisie en de KNVB.

Er is nu ook een Bosatlas voor de voetbal

Er is nu ook een Bosatlas voor de voetbal0 ?php the_title() ?>702 dagen geleden
Rotterdam Partners, de gemeente Rotterdam, Havenbedrijf Rotterdam en Erasmus Universiteit Rotterdam werken al drie jaar samen aan het vergroten van de aantrekkingskracht van Rotterdam. Daar zijn tien nieuwe partners bij gekomen. Onder het motto: Rotterdam. Make It Happen zetten de aangesloten partijen de stad in binnen- en buitenland stevig op de kaart. Om de boodschap nog breder te verspreiden, zijn daar nu tien nieuwe partners bij gekomen die ook het gevoel van Rotterdamse trots uitdragen. De nieuwe leden zijn Cruise Port Rotterdam, Diergaarde Blijdorp, Euromast, Feyenoord Rotterdam, RDM Rotterdam en Centre of Expertise, Rotterdam Ahoy, Rotterdam The Hague Airport, Rotterdam Port Promotion Council, Rotterdams Philharmonisch Orkest en Spido.

Tien nieuwe partners moeten Rotterdam aantrekkelijker maken

Tien nieuwe partners moeten Rotterdam aantrekkelijker maken0 ?php the_title() ?>726 dagen geleden
Prijzen van online concert-, theater- en festivaltickets worden nu vermeld inclusief alle onvermijdbare kosten. Dit heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vastgesteld na een controle bij de primaire online aanbieders van concert-, theater- en festivaltickets. Zij hadden van de ACM tot 1 oktober de tijd gekregen om hun prijzen aan te passen. Voorheen kwamen er tijdens het boekingsproces vaak nog allerlei onverwachte kosten bij, zoals service- of printkosten.

Prijzen online concert-, theater- en festivaltickets eindelijk zonder onverwachte kosten

Prijzen online concert-, theater- en festivaltickets eindelijk zonder onverwachte kosten0 ?php the_title() ?>733 dagen geleden
OpenTable nu ook beschikbaar in Amsterdam

OpenTable nu ook beschikbaar in Amsterdam

OpenTable nu ook beschikbaar in Amsterdam0 ?php the_title() ?>801 dagen geleden
festivals festivalbezoeken

Kleine en middelgrote festivals trekken sector verder omhoog

Kleine en middelgrote festivals trekken sector verder omhoog0 ?php the_title() ?>830 dagen geleden
ACM tickets concert onverwachte toeslagen

Geen onverwachte kosten meer bij online aanbieders van concertkaartjes

Geen onverwachte kosten meer bij online aanbieders van concertkaartjes0 ?php the_title() ?>838 dagen geleden
Jumbo Feyenoord

Jumbo stelt kinderen op bij landskampioen Feyenoord

Jumbo stelt kinderen op bij landskampioen Feyenoord0 ?php the_title() ?>864 dagen geleden
Opel Feyenoord

Opel blijft na hoofdsponsorschap als mobiliteitspartner aan Feyenoord verbonden

Opel blijft na hoofdsponsorschap als mobiliteitspartner aan Feyenoord verbonden0 ?php the_title() ?>870 dagen geleden
Fifa Heracles

Uniek FIFA-toernooi in het Polman Stadion van Heracles

Uniek FIFA-toernooi in het Polman Stadion van Heracles0 ?php the_title() ?>874 dagen geleden
Opel Feyenoord

Opel wil door met Feyenoord

Opel wil door met Feyenoord0 ?php the_title() ?>887 dagen geleden
Excelsior Van Donge & De Roo sponsor

Excelsior Stadion Woudestein heet voortaan Van Donge & De Roo Stadion

Excelsior Stadion Woudestein heet voortaan Van Donge & De Roo Stadion0 ?php the_title() ?>902 dagen geleden
Opel Qurrent Paul de Munnik Feyenoord

Opel biedt Feyenoord lied van Paul de Munnik als afscheidscadeau

Opel biedt Feyenoord lied van Paul de Munnik als afscheidscadeau0 ?php the_title() ?>920 dagen geleden
Feyenoord heeft een nieuwe hoofdpartner. Vanaf seizoen 2017-2018 staat het logo van Qurrent op het shirt. Qurrent is al business partner van Sparta!

Energiebedrijf Qurrent volgt Opel op als hoofdsponsor koploper Feyenoord

Energiebedrijf Qurrent volgt Opel op als hoofdsponsor koploper Feyenoord0 ?php the_title() ?>926 dagen geleden
reclameadvies bij goal Feyenoord

Rotterdamse bureaus bieden reclameadvies bij elke goal van Feyenoord

Rotterdamse bureaus bieden reclameadvies bij elke goal van Feyenoord0 ?php the_title() ?>932 dagen geleden
Feyenoord in de kuip

Feyenoord eigenlijk helemaal niet zo Rotterdams

Feyenoord eigenlijk helemaal niet zo Rotterdams0 ?php the_title() ?>1007 dagen geleden
Jeroen van Eck Mangrove

Jeroen van Eck (Mangrove): Door onze campagne voor de Hartstichting zijn levens gered

Jeroen van Eck (Mangrove): Door onze campagne voor de Hartstichting zijn levens gered0 ?php the_title() ?>1026 dagen geleden
Feyenoord foundation

Feyenoord lanceert nieuw online donatieplatform

Feyenoord lanceert nieuw online donatieplatform0 ?php the_title() ?>1031 dagen geleden
Ajax speler in de aanval

RTL scoort met live advertenties tijdens Europa League

RTL scoort met live advertenties tijdens Europa League0 ?php the_title() ?>1044 dagen geleden
Het logo van google voor het kantoor in groningen

Google slaat data duurzaam op in Groningen

Google slaat data duurzaam op in Groningen0 ?php the_title() ?>1047 dagen geleden
Winkelend publiek Rotterdam

Google toont live drukte bij winkels

Google toont live drukte bij winkels0 ?php the_title() ?>1060 dagen geleden
Cruyff Touzani

ING geeft voetballende jeugd voorzet op YouTube

ING geeft voetballende jeugd voorzet op YouTube0 ?php the_title() ?>1101 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!